Skoleudviklingssamtale
Skoleudviklingssamtalen er en lovpligtig samtale mellem skolen og forvaltningen. Samtalen holdes en gang om året og skal styrke dialogen, den fælles forståelse og samarbejdet om udviklingen på skolen.
Skoleudviklingssamtalen tager udgangspunkt i skolens nationale data for dansk læsning, matematik, trivsel og elevfravær. Vores seneste skoleudviklingssamtale fandt sted d. 18. Marts 2024.
Arbejdet med vores udviklingsområder sker fra skoleåret 23/24.
Udviklingsmål
På baggrund af vores seneste skoleudviklingssamtale blev der udarbejdet følgende udviklingsmål, som vi arbejder med i det kommende skoleår:
Samlæsning, for at skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø for alle
Målet med at sammenlæse er at både højne og udvikle den faglige trivsel og den sociale trivsel, så de faglige og sociale fællesskaber styrkes. Der skal være fokus på at anvende medarbejdernes ressourcer og kompetencer, så der kan arbejdes med forskellige undervisningsformer som fx undervisningsdifferentiering og holddeling efter forskellige kriterier. Det forventes, at der vil kunne ses en øget faglig trivsel samt en øget elevtilgang til skolen.
Udvikle overgangen fra børnehave til skole
Målet er skabe de bedste forudsætninger for børnene i forbindelse med opstart i skoledelen og optimere sammenhængen mellem skole/SFO og børnehaven og finde det bedste tidspunkt for det enkelte barn at starte skolelivet på.